Produkty konsumencie (nie handel internetowy) oferowane są zarówno przez mniejszy biznes online, jak i duże firmy. W obydwu przypadkach sprzedaż online ma olbrzymi potencjał.
Jednakże niezbędnym jest, aby cały ekosystem pozyskujący klientów był odpowiednio zaprojektowany i właściwie podgrzewał leada z zimnego do gorącego.
Służy do tego lejek sprzedaży, dzięki któremu mamy pewność uzyskania wysokiej konwersji.
Lejek sprzedaży - ŚCIEŻKA KLIENTA
Aby strategia przyniosła jak najlepsze efekty, uzyskując pożądane ROI, tworzone są i łączone ze sobą lejki konwersji przypisane do: produktu, reklam, kontentu (np. blog) oraz komunikacji emailowej.
System taki działa automatycznie a nabywcy przechodzą przez wiele punktów styku z marką, aby jak najwięcej z nich skonwertowało na sprzedaż.
biznes online a MAKSYMALIZACJA ZYSKÓW
Każdy etap w stworzonej lejka sprzedaży jest monitorowany, mierzony i optymalizowany, aby finalny wynik przynosił jak największą konwersję oraz zysk.
Od momentu pierwszego styku z marką i pozyskania zainteresowania, klient dowiaduje się coraz więcej o ofercie, jest odpowiednio edukowany, czyta artykuły blogowe, otrzymuje wartościowe materiały np. ebooki i gdy ma już do nas zaufanie – gotowy jest na zakup.
Pierwszy zakup…
Nie tylko pierwszy zakup
Jest to tzw. tworzenie całościowej wartości klienta (Life Time Value) i pokazuje ile możemy zarobić na jednym pozyskanym kliencie w danym okresie czasu.
SKALOWANIE. JESZCZE WIĘCEJ SPRZEDAŻY
Gdy już lejek sprzedaży działa, sprzedaje, a praca manualna jest zminimalizowana to oznacza to, że czas zwiększyć sprzedaż online i tym samym zyski.
Automatyczny system ma dużą zaletę: nie ważne ile osób przez niego przejdzie – nie zmęczy się. Możemy zatem sukcesywnie zwiększać ilość osób w lejku.
System taki łatwo otwiera nowe rynki z olbrzymim potencjałem. Ale to już inna historia…
KORZYŚCI AUTOMATYCZNYCH LEJKÓW KONWERSJI B2C
Skalowalność
Właściwi odbiorcy
Przekaz trafi do określonej przez klienta grupy osób, która ma największy potencjał konwersyjny
Automatyka
Wizerunek i zaufanie
O Twojej marce dowie się olbrzymia masa potencjalnych klientów. Poznają Cię i nabiorą zaufania. A tu już jest bardzo blisko do sprzedaży.
OTO JAK UZYSKALIŚMY 570% ROI
Cel kampanii
Pozyskanie jak najwięcej ilości nowych klientów w okresie wzmożonych promocji.
Targetem kampanii były aktywne fizycznie (bieganie, fitness) osoby z Krakowa i okolic, które chciałyby kontynuować treningi podczas sezonu jesienno-zimowego.
Strategia
Wybraną metodą pozyskania nowych klientów była kampania na Facebooku, kierująca do konwersji (tu: zakupu) na stronie internetowej fitness clubu.
Po zdefiniowaniu grupy odbiorców określona została propozycja wartości, która prezentowana była w kilku reklamach (testy A/B/C).
Realizacja
Najlepiej działające grupy reklam na Facebooku zostały przeskalowane, a te niedziałające wyłączone. Osoby zainteresowane kierowane były na stronę internetową klienta i przechodziły do ostatniego kroku w lejku produktowym. Dokonywały zakupu, który określony był jako cel kampanii.
Podczas 10 dni kampanii zrealizowana 127 zakupów po 135 zł.
dni
Sprzedanych karnetów
Wartość karnetu
%
Uzyskanego ROI
POZNAJMY SIĘ!
SPRAWDŹ CO MOŻEMY DLA CIEBIE ZROBIĆ?
Interesuje Cię ile Twój biznes online może zyskać na współpracy z nami?
Wstępną analizę, wraz z obliczeniem ROI, przygotujemy gratis oraz wskażemy najskuteczniejszą metodę pozyskiwania leadów lub sprzedaży.
Opisz w formularzu krótko czym się zajmujesz oraz czego oczekujesz i kiedy możemy krótko porozmawiać. Już wtedy dowiesz się co możesz zyskać.
Pamiętaj – marketing ma generować zyski!